MARGOT ANQUEZ BARISEAU
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Vivos voco, j’en appelle au vivant, 2024
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NinTi, “Ecological Issues : Living through Ecocide”, 2024
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Ensemencés, 2024 • Palmae Mater, Vestiges d’un jardin, 2024 • La source, 2023 • Jardin clos, 2023 • Gorgo & Virgo, 2022 • Mutantes, 2022 • Crucifix, 2022 • Ex-voto, 2021.22
Jardin clos, Vierge III, 2023. Saint-Benoît-du-Sault (FR)
Cette installation renvoie à des rites à la fois religieux et primitifs. Inspirée d’une représentation de la Vierge Marie en jardin clos, elle marque le début d’une réflexion sur le mythe de l’immaculée conception.
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[Solo exhibition at the priory of Saint Benoît-du-Sault] The «walled garden» is an inflorescence, a grouping of hybrids, plant and human reproductive organs. These thirteen creatures of clay, the material with which the god Khnum creates the children he places in mothers’ wombs, hatch from blocks of earth. Vulvas, petals, penises, pistils, breasts, stalks and other round bellies are fossilized by fire.
This installation refers to both religious and primitive rites. Inspired by a representation of the Virgin Mary in a walled garden, it marks the beginning of a reflection on the myth of the immaculate conception.
Jardin clos, 2023. Saint-Benoît-du-Sault (FR), Ensemble de 13 pièces en grès blanc chamotté, enduit de terre, carton, chanvre, terre végétale
Dimensions variables.
Vierge I, 2023. Céramique, grès blanc, 50 cm x 15 cm x 10 cm.
Vierge IV, 2023. Céramique, grès blanc, 43 cm x 15 cm x 10 cm.